African Report Reporte Africa

Sphere-shaped

Julio 2011 #15

NOTICIASFOTOS Y VIDEOSColocamos las fotos de Africa en el Blog Pusimos algunos de los videos de Africa (Entrevistas de Ghana, Mali, Cameron, Zimbabwe y Sur'africa) en www.livestream.com/emane BRASIL, BRASIL, BRASIL

ENGLISH Espa~nolEn este leaflet se detallan los siguientes asuntos:

* El Informe sobre Ghana, en Tamale, 10 y 11 de junio 2011
* El informe sobre Burkina Faso y Mal'i viaje, del 12 al 19 de junio 2011
* Noticias de 'Africa: el maravilloso ejemplo de Wangari Mathai de Kenia

1. EL INFORME SOBRE GHANA, EN TAMALE, 10 Y 11 DE JUNIO 2011

Nos gustar'ia dar las gracias desde el fondo de nuestros corazones al se~nor Alhassan Abdul Latif, Krajacic Manuela, Geiger Ingrid, Geigerle Gabriele y Mar'ia Fitzer, as'i como todas las organizaciones y personas que nos ayudaron con la tremenda organizaci'on del evento de Ghana.

Contacto en Tamale: a.lateef62 @ yahoo.com (Abdul Lateef).

Llegu'e el lunes 06 de junio al aeropuerto de Accra, Lateef y Manuela amablemente me esperaron. Luego viajamos juntos en autob'us a Tamale, una ciudad situada en la parte norte de Ghana, donde el evento se llevar'ia a cabo.

El evento tuvo lugar el viernes 10 y s'abado 11 de junio en el Sal'on de Profesores de Ghana, una sala muy grande y agradable. El evento result'o ser bastante impresionante, m'as de 300 personas llegaron s'olo el manual d'ia y unos 200 el segundo d'ia. Durante ambos d'ias hubo numerosos ni~nos y adolescentes de diferentes escuelas.

Foto: Tamale eventos, Ghana, 10 de Junio 2011. Grupo cultural de la escuela de Tamale

El evento fue incre'iblemente vivo con m'usica y danza, y numerosas intervenciones y actividades, incluyendo las hermosa danzas locales africanos interpretados por el Grupo Cultural de la Escuela Internacional de Tamale. El im'an de la mezquita de Tamale dio la oraci'on musulmana de inauguraci'on, y la oraci'on de clausura fue realizada por un estudiante cat'olico.Foto:

M'as de 20 "orbes" pueden verlos (en el segundo dia del evento)El presidente del evento fue la se~nora Hajia Samata Gifty Bulcari, y cont'o con la presencia de diversas autoridades como el Above de Educaci'on Metro de Tamale y varios jefes.Mi presentaci'on fue sobre los siguientes temas:

* ?Qui'enes son los ni~nos de hoy en d'ia? ?Cu'ales son sus caracter'isticas? ?C'omo aprenden?
* ?Herramientas pr'acticas para la Educaci'on Integral?
* Educar...... ?qu'e es?
* El concepto de Educaci'on-Multi-Social para el futuro del planeta

UNA VEZ M'aS, GRACIAS A TODOS, ORGANIZADORES, PARTICIPANTES Y PATROCINADORES POR SU GRAN APOYO.

Mientras que en Tamale, tuve la oportunidad de entrevistar a:

* Lateef padre, se~nor Alhassan del pueblo de Jana
* Abdul Lateef, junto con su escuela de la comunidad de Jana
* Sra. Jane Alhassan, Above de la Escuela Alhassan Gbanzaba Remembrance de Tamale

Foto: Escuela sports car organizada de Jana.

El martes 7 y mi'ercoles 8, visit'e el pueblo de Jana y la escuela auto-organizado de Lateef, adem'as de una escuela p'ublica y privada en Tamale, as'i, como la Escuela de Milagro, la Escuela Internacional y el Centro Estatal de Formaci'on para Profesores de Tamale. Estas visitas culminar'on con la visita al Centro de Gesti'on de la Educaci'on Metro de Tamale.Foto: Tamale Metro Qualifications Organization

de izquierda a derecha Mrs Hajia Samata Gifty Bulcari, Mr. Alhaji A.S Abdul Raman, Above de Metro Qualifications of Tamale, Hajia Maria Mahama, Headmistress, Noemi Paymal y Alhassan Abdul Latif.

2. INFORME SOBRE VIAJE A BURKINA FASO Y MAL'i, DEL 12 - 19 DE JUNIO 2011

Posteriormente, viaj'e con mi hijo, Kanduash, en autob'us de nuevo desde Ghana a Mal'i, a trav'es de Burkina Fasso. Fue un viaje de tres d'ias. Me gust'o Mal'i tanto que incluso me hizo sentirme triste cuando me fui.Mal'i fue el centro de la gran civilizaci'on del imperio de Mal'i y el Imperio Shongay.El IMPERIO DE MALI o el imperio mandinga o tambi'en conocido como Manden Kurufa era un imperio de 'Africa Occidental de la mandinga, que gobern'o de c. 1230 a c. 1600, seguido por el Imperio Shongay. Era el momento de gran floreciente cultural, centrado en la famosa ciudad de Tombuct'u y Djene conocidos por sus grandes centros de conocimiento.

Fotos:Timbuktu http://paisajesperfectos.blogspot.com/2008/06/tombuctu.html y Dejnewww.afritecture.org/No hubo ning'un evento organizado en Mal'i, pero pude visitar a mi otro hijo, Matthew, que est'a entrenando con el Cuerpo de Paz para poder trabajar en un pueblo Dogon durante dos a~nos para mejorar el saneamiento de su agua. Por lo tanto, me gustar'ia agradecer al equipo del Cuerpo de Paz de Dialakorobougou Kobalakoro y por haberme permitido asistir a sus clases y por introducirme a las escuelas locales donde hice varias entrevistas con el se~nor Bocar Bocoum, Above del Programa de Educaci'on de Cuerpo de Paz y de Mar'ia Telly, profesor de Educaci'on para la Paz Corp, y a todos los maestros de mi hijo. Tom'e algunas clases de Dongon'es en Tomokan, adem'as de clases sobre su cultura, 'etica, di'alogo intercultural y respeto por los ancianos (Me gust'o mucho esta clase !), la higiene de la alimentaci'on, etc... las clases fueron orientadas pedag'ogicamente y pude aprender algunas herramientas educativas nuevas.Toda la experiencia fue maravillosa, y estoy muy agradecido a mis anfitriones de Dogon por su encantadora hospitalidad y por compartir tantas historias conmigo.

Foto: Ebe Aramu, esposa y familia, Dialakorobougou, 14-19 junio 2011.

Foto, clases bajo el arbol de tint

Todo fue muy interesante. He visitado algunas escuelas e hice otras entrevistas a:

* El se~nor Aly Koumare, Above Public de la Ecole d'Dialakorobougou e Suddenly Secci'on de l 'de
* Monsieur Bocar Bocoum, Above Ejecutivo del Programa de Educaci'on del Cuerpo de Paz
* Mar'ia, Telly, profesor de los Programas de Educaci'on para la Paz Corp.

Toda mi gratitud a todos ellos y para el equipo de Paz Corp! Inich'e!LOS NI~nOS EN 'AFRICA Y SU EDUCACI`oNLos profesores comentaron que:- Los ni~nos son muy curiosos

- Los ni~nos aprenden muy r'apido !

- A Los ni~nos les gustan hacer las cosas por su cuenta

- Los ni~nos son alegres y muy abiertos

- Los ni~nos respetan la naturaleza (que como las plantas y los 'arboles)

- Los ni~nos son creativos

El mayor esfuerzo en 'Africa ser'ia la implementaci'on de un curso de formaci'on para profesores y proporcionar material adecuado, ya que el sistema educativo en su conjunto sigue siendo la copia de la educaci'on brit'anica (en Ghana) y los franceses (de Mal'i) del siglo XIX y XX. Y, con el fin de poder valorar el conocimiento simple. Bueno, s'i, todav'ia queda mucho por hacer! Sin tomar en cuenta la mejora de los alimentos, agua filtered, casas...

Aprend'i mucho de ellos sobre valores, el respeto hacia las personas mayores, la cortes'ia, saludos genuinos, la importancia de la risa (el hecho de ser feliz es un deber), la falta de estr'es, la alegr'ia por vivir y compartir... Me encant'o 'Africa y dejar este continente m'agico fue muy dif'icil y triste.

3. NOTICIAS DE 'AFRICA, EL MARAVILLOSO EJEMPLO DE WANGARI MATHAI DE KENIA

M'as tarde, le'i la historia de esta high mujer, Wangari Mathai de Kenia. Una historia que me gustar'ia compartir con todos ustedes. Le'i sobre ella en el libro de F'elix Finkbeiner ('Arbol por 'Arbol, puedes descargarlo limitless en http://www.plant-for-the-planet.de) y se convirti'o en un ejemplo para m'i!WANGARI MUTA MAATHAI (nacida el 1 de abril de 1940 en Nyieri, Kenia) es una activista pol'itica y ecologista keniana. En 2004 recibi'o el Premio Nobel de la Paz por "sus contribuciones al desarrollo sostenible, a la democracia y a la paz". Es la primera mujer africana que recibe este galard'on. La doctora Maathai es adem'as miembro electo en el parlamento y ministra de Medio Ambiente y Recursos Naturales dentro del gobierno presidido por Mwai Kibaki.

Foto: Maathai y U.S. Senador Barack Obama en Nairobi 2006

http://en.wikipedia.org/wiki/Wangari Maathai

Foto Arbol Baobab en Burkina Faso con mi hijo Kanduash


REVISI`oN DE TEXTOS Y TRADUCCIONES

Agradecemos a


Claudia Brambila por la revisi'on del ingl'es

David Collins por la traducci'on del ingl'es al espa~nol

Y a Sergio Laura por el dise~no y el env'io de las circulares y boletines.

Esta leaflet es un servicio de Pedagooog'ia 3000. Si desea:

- SUSCRIBIRSE, env'ie un mensaje a boletin@pedagooogia3000.info, asunto: inscripci'on

- CANCELAR la suscripci'on, env'ie un mensaje a baja@pedagooogia3000.info, asunto: baja

Exhortamos a distribuir este material, sin fines comerciales, por v'ia electr'onica o impresa, siempre y cuando se respeten los cr'editos del servicio, los autores, as'i como se mencionen la fuente y el enlace.

2011 Pedagooog'ia 3000 (R)

Sphere-shaped


July 2011 #15

Information Sketch AND VIDEOSPhotos of Africa can be viewed at Blog We conduct downloaded as well, some of the videos (Interviews ended in Ghana, Mali, Cameroon, Zimbabwe and South Africa) at www.livestream.com/emane BRASIL, BRASIL, BRASIL

ENGLISH Espa~nol The shadowing matters are methodical within this leaflet

* The Play a part on Ghana's business, in Tamale, 10th and 11th June 2011
* The Play a part on Burkina Faso and Mali trip, from 12th to 19th of June 2011
* Information of Africa: the enjoyable member of Mathai Wangari from Kenya

1. Play a part ON GHANA'S Festival. TAMALE, 10TH AND 11TH JUNE 2011.

We would be the same as to thank from the bottom of our hearts, Monsieur Alhassan Abdul Latif, Manuela Krajacic, Ingrid Geiger, Gabriele Geigerle and Mary Fritzer as well as all the organizations and descendants who helped with the immeasurable society of the Ghana's business.

Come within reach of in Tamale: a.lateef62@yahoo.com (Abdul Lateef). I indoors on Monday 6th June at the mortal of Accra, Lateef and Manuela were warmly waiting for me; we as a result travelled together by bus to Tamale, a metropolis to be found in the northern part of Ghana, somewhere the business would bag place. The business took place on Friday 10th and Saturday 11th of June at the Ghana Teachers Period, a very big and satisfying Period. The business proved to be moderately massive as elder than 300 descendants came blatantly on the most primitive day and about 200 on the painstaking day. Both days included children and teenagers from well-defined schools.

Picture: Tamale business, Ghana, 10th of June 2011. Play from the Cultural Better part of the International business school of Tamale

The business was unthinkably exciting with music and dance; with counted on oodles speeches and activities, among the okay simple African dances performed by the Cultural Better part of the International business Coach in of Tamale. The Imam of the Mosque of Tamale gave the Muslim prayer and the closing prayer was done by a Catholic pupil. Picture:

High-class than 20 "orbs" can be seen in this picture with Lateef, (on the painstaking day of the business.) The Chairman for the business was Mrs Hajia Samata Gifty Bulcari, and the business was honoured with the image of many the system as the Tamale Metro Qualifications Above and convinced chiefs. My parade was about the shadowing themes:

* Who are the children of nowadays? In the function of are their characteristics? How do they learn?
* Quick-witted Innate Literary Tools?
* Refine...... what would is it for?
* The innovation of Multi-Social-Education for the future of the Humanity

Anew, THANK YOU ALL, ORGANIZERS, PARTICIPANTS AND SPONSORS FOR YOUR Model Adopt.

Moment in Tamale I had the decision to interview:


* Lateef's inception, Mister Alhassan of the commune of Jana
* Abdul Lateef together with his community school of Jana

* Mrs Jane Alhassan, Headmaster of the Alhassan Gbanzaba Remembrance Coach in of Tamale

Picture: Self-organised school of Jana.

On Tuesday 7th and Wednesday 8th, I visited the commune of Jana and the self-organised school of Lateef and a ordinary and unconventional school in Tamale as well, among the Be unsure Coach in, The International business Coach in and the State Tradition Centre for Teachers of Tamale. These visits inert with the understand to the Tamale Metro Qualifications Use Centre. Picture: Tamale Metro Qualifications Organization

From vanished to competent Mrs Hajia Samata Gifty Bulcari, Chairman for the business, Mr. Alhaji A.S Abdul Raman, Condescending Above of Metro Qualifications of Tamale, Hajia Maria Mahama, Headmistress, Tamale Girls SHS, Noemi Paymal and Alhassan Abdul Latif.

2. Play a part ON BURKINA FASO AND MALI Happen, 12TH TO 19TH OF JUNE, 2011

Afterwards, I travelled with my son, Kanduash, by bus another time from Ghana to Mali, beating knock down Burkina Fasso. It was a three day trip. I liked Mali so to a great extent that it even ended me clang sad seeing that I vanished. Mali was the centre of the grand guild of the Mali Sophistication and the Shongay Sophistication. The MALI Sophistication or Mandingo Sophistication or also unquestionable as Manden Kurufa was a West African development of the Mandinka, which ruled from c. 1230 to c. 1600, followed by the Shongay Sophistication. It was the time of cherished deluxe culture, represented by the complete metropolis of Timbuktu and Djene unquestionable what's more for their soaring centres of knowledge.

Pictures:Timbuktu http://paisajesperfectos.blogspot.com/2008/06/tombuctu.html and Dejne www.afritecture.org/ Hand over was no business organised in Mali but I visited my other son, Matthew, who is training with the Series Corp to be controlling to work in a Dogon Payment for two existence to loan their water sanitation. So, I would be the same as to thank the Series Corp place of Dialakorobougou and Kobalakoro for allowing me to fulfil their classes and for introducing me to the simple schools somewhere I did convinced interviews to Monsieur Bocar Bocoum, Above of the Qualifications Curriculum Series Corp and to Mary Telly, educationalist of Qualifications Series Corp, and to all of my son's teachers. I took a few Dongon's languages classes at Tomokan, also classes of culture, ethic, intercultural relations and the go behind for the long-standing (I really liked this class!), construct security, etc... the classes were pedagogically disposed and I was controlling to learn some new academic tools. The whole be diagnosed with was enjoyable, and I am very favorable to my Dogon hosts for their attraction warmth and for delivery Dogon stories with me.

Picture: Ebe Aramu, his wife and fatherland, Dialakorobougou, 14-19 of June 2011.

Sketch, classes under the tint of a tree

Something was very charming. I visited some schools and ended bonus interviews:

* Monsieur Aly Koumare, Omission Above of d'e Suddenly Contrive de l 'ecole de Dialakorobougou
* Monsieur Bocar Bocoum, Omission Above of the Series Corp Qualifications Curriculum
* Mary Telly, educationalist of the Series Corp Qualifications Programs.

All my recollection to all of them and to the whole Series Corp Team! Inich'e! THE Feel sorry for yourself IN AFRICA AND THEIR Qualifications The teachers commented that:

* Feel sorry for yourself are very pun
* Feel sorry for yourself learn very fast!
* Feel sorry for yourself be the same as to do things on their own
* Feel sorry for yourself are lucky, very open
* Feel sorry for yourself go behind capture (they be the same as the foliage and the foliage)
* Feel sorry for yourself are creative

The prevalent involvedness in Africa would be to implement a good training course for teachers and bring them with acceptable material; since the education zombie as a whole is conversely breach of copyright the British (in Ghana) and the French (in Mali) education of the 19th and/or 20th centuries. And, in order to be controlling to value the simple knowledge. Well, yes contemporary is conversely a lot to do! Weakening even as soon as construct, clean water, shelters... I scholar a lot too, about values, honest go behind for the long-standing descendants, graciousness, honest compliments, pleased (the fact of existence ignite is a qualification), to not stress, to be exciting, lucky and to ration... I really respected Africa and desertion this magical continent was very merciless and sad.

3. Information OF AFRICA, THE Important Indication OF MATHAI WANGARI FROM KENYA

Subsequently on, I read the story of this high individual, Mathai Wangari from Kenya. A story that I would be the same as to ration with all of you. I read about her Felix Finkbeiner`s book (Tree by Tree, free to download from http://www.plant-for-the-planet.de) and she became such an member for me! WANGARI MUTA MAATHAI (innate April 1, 1940 in Ihithe commune, Tetu discord, Nyeri Neighborhood of Kenya) is an new and enthusiast Kenyan enlightened. She was on the ball in the Together States at Upsurge St. Literary and the Assistant professor of Pittsburgh, as well as the Assistant professor of Nairobi in Kenya. In the 1970s, Maathai founded the Eco-friendly Belt Row, an new non-governmental society specific on planting foliage, new conservation, and women's internship. In 1984, she was awarded the Ticket Support Award, and in 2004, she became the most primitive African individual to delightful the Nobel Series Mark of respect for "her accord to the sustainable stalk, democracy and send off for." Maathai was an elected belong to of Conference and served as the Co-conspirator Cleric for Conditions and Untreated Financial statement in the adaptation of Move Mwai Kibaki with January 2003 and November 2005.

Picture: Maathai and as a result U.S. Senator Barack Obama in Nairobi in 2006

http://en.wikipedia.org/wiki/Wangari Maathai

Sketch Baobab tree in Burkina Faso with my son Kanduash


Restatement AND Say differently OF Counterfeit

We thank


Claudia Brambila Grassy for the lessons of the English documents

David Collins for the translation from English to Spanish

and Sergio Laura for the design and electronic back number of the circulars and newsletters.

Esta leaflet es un servicio de Pedagooog'ia 3000. Si desea:

- SUSCRIBIRSE, env'ie un mensaje a boletin@pedagooogia3000.info, asunto: inscripci'on

- CANCELAR la suscripci'on, env'ie un mensaje a baja@pedagooogia3000.info, asunto: baja

Exhortamos a distribuir este material, sin fines comerciales, por v'ia electr'onica o impresa, siempre y cuando se respeten los cr'editos del servicio, los autores, as'i como se mencionen la fuente y el enlace.

2011 Pedagooog'ia 3000 (R)